دسامبر 5, 2010

علت عدم دسترسی ویندوز 7 به منابع شبکه

در صورتیکه در شبکه کامپیوتری خود، قصد دسترسی به منابع سیستمی را داشته باشید که از سیستم عامل 7 استفاده می کند و با پیغام خطای عدم امکان دسترسی روبرو شدید بهتر است این مطلب را به دقت مطالعه نمائید .

معمولاً دلایل بروز این خطا ها می توانند با توجه به نوع شبکه شما، متفاوت باشند. به طور مثال در شبکه های Domain ، ممکن است این اشکال به دلیل وجود مشکلی در DomainControler باشد و یا در شبکه های WorkGroup ممکن است User / Pass وارد شده در کامپیوتر میزبان وجود نداشته باشد.

در بعضی از موارد ممکن است به خاطر تنظیمات اشتباه  Policy سیستم ها مشکل فوق پیش بیاید.

در اینجا به رفع این اشکال در هنگام استفاده یک سیستم عامل ویندوز 7 از منابع سیستم عامل قدیمی تر مایکروسافت مانند ویندوز XP می پردازیم .

 

جولای 13, 2010

معرفی کلاینتها ( WINDOWS XP ) به ActiveDirectory

{plusone}

برای این منظور لازم است این مطلب را بدانیم که کلاینتها می بایستی دارای IP از رنج IP سرور باشند .

در این آموزش فرض برآن گرفته شده است که در شبکه سرویس DHCP فعال نبوده و برای دادن IP می بایستی بصورت دستی این عمل صورت بپذیرد .برای این منظور کافیست بترتیب شماره تصاویر این آموزش عمل نمائیم .

( شکل 1 )

انتخاب گزینه Status

 

جولای 13, 2010

حذف Active Directory از روی سرور

{plusone}

 

در مواردی که بخواهیم این سرویس را از روی سرور حذف نمائیم میتوانیم از این روش استفاده نمائیم .

لازم است این نکته را یادآور شوم که با حذف این سرویس هیچ مرجع کنترل کننده ای برای کاربران در شبکه دیگر وجود نخواهد داشت و لازم است به این نکته توجه بسیار زیادی صورت بگیرد .

برای این منظور کافیست مراحل زیر را بترتیب نمایش داده شده انجام دهیم .

جولای 13, 2010

نصب Active Directory

{plusone}

برای نصب این سرویس بر روی ویندوز سرور مراحل زیر را بترتیب تصاویر نمایش داده شده  عمل می کنیم .

 

1- در پنجره Run  دستور dcpromo را اجرا نمائید تا شکل 2 نمایش داده شود و سپس بترتیب شماره شکلها مراحل نصب را ادامه می دهیم .

( شکل 1 )